Opublikowano: 2020-12-19 21:50:00, przez: Jan Malicki. Edytowany: 2024-04-11 08:02:57
Na podstawie umów ze Śląskim Oddziałem Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia w Katowicach Promed Łazy realizuje bezpłatne usługi medyczne w zakresie:
- podstawowej opieki zdrowotnej, w tym higieny szkolnej
- ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (poradnia ginekologiczno-położnicza)
deklaracje wyboru lekarza/pielęgniarki/położnej POZ
wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej (pdf 433kB)
Nowe zasady korzystania z porad lekarskich PROMED ŁAZY sp. z o. o. - teleporada
Co uzyskasz przez teleporadę u swojego lekarza:
- e-receptę
- e-skierowanie
- zalecenia
- e-zlecenie
- sugestię bezpośredniej wizyty w przychodni lub kontaktu z pogotowiem ratunkowym (jeśli Twój stan zdrowia będzie tego wymagał).
Jak przebiega teleporada:
Przed udzieleniem teleporady potwierdza się tożsamość pacjenta, na podstawie przekazanych przez pacjenta danych lub danych wskazanych w dokumentacji medycznej czy deklaracji wyboru.
- Przeprowadzenie wywiadu z pacjentem oraz analiza jego dokumentacji medycznej.
- Udzielenie świadczenia zdrowotnego czyli ustalenie jednostki chorobowej oraz zlecenie właściwego postępowania medycznego.
- Ocena czy teleporada jest wystarczająca by rozwiązać problem zdrowotny pacjenta.
- Poinformowanie pacjenta o konieczności stacjonarnej wizyty, jeżeli problem zdrowotny uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie teleporady.
Standard organizacyjny teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej w PROMED ŁAZY sp. z o.o.
W celu poprawy jakości usług medycznych w podstawowej opiece zdrowotnej wprowadzone zostały zasady udzielania teleporad w placówkach PROMED ŁAZY sp. z o. o.
- Teleporada, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz. U. 1395) jest umawiana telefonicznie (poniżej dostępne numery telefoniczne placówek) lub za pomocą poczty elektronicznej (rejestracja@promed.lazy.pl).
- W celu zrealizowania teleporady lekarz/pielęgniarka/położna kontaktuje się telefonicznie o umówionej godzinie (z uwzględnieniem marginesu czasowego wynoszącego +/- 30 min). W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu, podjętych w odstępie nie krótszym niż 5 minut, personel medyczny może zrezygnować z kolejnych prób kontaktu. Teleporada zostaje wówczas odwołana (niezgłoszenie się pacjenta na wizytę).
- Warunkiem realizacji teleporady jest potwierdzenie przez personel medyczny tożsamości pacjenta i prawa do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych.
- W trakcie udzielania teleporady personel medyczny może, w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem prawnym i w oparciu o przeprowadzony wywiad oraz dokumentację medyczną, zdecydować o wizycie stacjonarnej lub domowej.
- Przed zakończeniem teleporady lekarz/pielęgniarka/położna POZ podsumowuje przeprowadzoną poradę i weryfikuje, czy przekazane pacjentowi zalecenia są zrozumiałe. W przypadku pojawienia się wątpliwości wyjaśnia powód wydania zaleceń, e-recept czy skierowań na badania dodatkowe.
- Teleporada realizowana jest w warunkach gwarantujących poufność, z zabezpieczeniem danych przed dostępem osób nieuprawnionych do uzyskania informacji przekazywanych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych. W przypadku wystąpienia konieczności przekazania pacjentowi informacji dotyczącej stanu zdrowia, np. wysłania cyfrowego odwzorowania dokumentacji medycznej z zastosowaniem systemów teleinformatycznych (np. na podany przez pacjenta adres e-mailowy), korzystamy z zabezpieczeń zapewniających z naszej strony ochronę przed nieuprawnionym wykorzystaniem, a także przypadkowym lub niezgodnym z prawem zniszczeniem, utraceniem, ujawnieniem oraz nieuprawnionym dostępem do przekazywanej informacji.
Podczas teleporady pacjent ma możliwość uzyskania:
e-recepty
pacjent otrzymuje wiadomość o 4. cyfrowym kodzie telefonicznie lub przez SMS; zrealizowanie e-recepty możliwe jest w dowolnej aptece, podając otrzymany 4. cyfrowy kod oraz numer PESEL,
e-skierowania
pacjent otrzymuje wiadomość o 4. cyfrowym kodzie telefonicznie lub przez SMS; zrealizowanie e-skierowania możliwe jest w dowolnej poradni, w czasie rejestracji pacjent podaje otrzymany kod oraz numer PESEL,
zlecenia na wyroby medyczne
zlecenie na wyroby medyczne może być wystawiane i weryfikowane w ramach teleporady przez uprawnionego pracownika, pacjent otrzymuje wiadomość o numerze zlecenia telefonicznie lub przez SMS, realizacja zlecenia jest możliwa w aptece lub sklepie medycznym mającym podpisaną umowę z NFZ (po podaniu numeru PESEL),
e-zlecenia na badania, w szczególności laboratoryjne
pacjent lub osoba trzecia (w imieniu pacjenta) umawia termin wykonania badań telefonicznie lub osobiście
w placówce; w przypadku zleconych przez personel medyczny badań obrazowych pacjent lub osoba upoważniona zgłasza się do placówki po odbiór skierowania.
e-ZLA
elektronicznego zaświadczenia lekarskiego o niezdolności do pracy; lekarz przekazuje zaświadczenie lekarskie elektronicznie do ZUS, który udostępnia je płatnikowi składek (np. pracodawcy) na jego profilu PUE ZUS, nie później niż w dniu następującym po dniu otrzymania; jeśli pracodawca nie ma profilu na PUE ZUS, po wystawieniu e-ZLA otrzymasz od lekarza wydruk tego zaświadczenia (do odbioru w rejestracji przychodni).
Zachęcamy do aktywowania Internetowego Konta Pacjenta (IKP) poprzez stronę pacjent.gov.pl
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
Korzystając z IKP, pacjent posiada w jednym miejscu szybki i łatwy dostęp do:
- dokumentacji medycznej, w tym e-recept i e-skierowań, a także wyników badań czy wypisu ze szpitala;
- informacji o wysokości refundacji kupionych leków i innych produktów medycznych oraz świadczeń zrealizowanych w ramach umów z Narodowym Funduszem Zdrowia;
- wytycznych dotyczących zaleconej dawki leków;
- informacji o zaplanowanych świadczeniach refundowanych przez NFZ (np. wizyty u lekarza w poradni specjalistycznej czy planowanego terminu rehabilitacji)
- pacjent posiada możliwość złożenia e-deklaracji wyboru lekarza, pielęgniarki lub położnej POZ, a także może zapoznać się z obecnie aktywnymi deklaracjami.
Placówki PROMED ŁAZY sp. z o. o.
Przychodnia Rejonowo-Specjalistyczna w Łazach ul. Jesionowa 1 tel. 32 67 29 266, 882 151 146
Poradnia poz dla dzieci tel. 32 67 29 465, 793 877 071
Wiejski Ośrodek Zdrowia w Chruszczobrodzie ul. Józefa Bema 3 tel. 32 67 29 812
Wiejski Ośrodek Zdrowia w Niegowonicach ul. Ogrodowa 7 tel. 32 67 29 233
Wiejski Ośrodek Zdrowia w Wysokiej ul. Fabryczna 5 tel. 32 67 29 552
Informacje dotyczące warunków i zasad realizacji teleporad dostępne są na stronie internetowej www.promed.lazy.pl oraz w każdej placówce PROMED ŁAZY sp. z o. o. Ponadto, na życzenie Pacjenta, może on uzyskać je telefonicznie.
Promed Łazy uczestniczy w następujących programach profilaktycznych:
- rak szyjki macicy
- choroby układu krążenia
- gruźlica
- program pilotażowy 40 plus
- fluoryzacji zębów
Program profilaktyki raka szyjki macicy adresowany jest do kobiet w wieku 25-64 lat. które nie wykonały badania cytologicznego w ciągu ostatnich 3 lat. U kobiet obciążonych czynnikami ryzyka: zakażonych wirusem HIV, przyjmujących leki immmunosupresyjne, zakażonych HPV - typem wysokiego ryzyka, badanie jest wykonywane co 12 miesięcy.
Badanie cytologiczne w ramach programu profilaktyki raka szyjki macicy można wykonać w każdym gabinecie ginekologiczno-położniczym zakontraktowanym przez NFZ oraz w gabinecie położnej POZ posiadającej uprawnienia do pobierania rozmazów cytologicznych w ramach zawartej umowy z NFZ.
Do ginekologa i położnej POZ nie jest wymagane skierowanie.
Kobiety młodsze niż 25 lat i starsze niż 64 lat, mogą skorzystać z badania cytologicznego w ramach porady udzielonej przez lekarza specjalistę.